Deklaracja Dostępności dla strony internetowej www.sp2katy.pl
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Janusza Korczaka w Kątach Wrocławskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 2 im. Janusza Korczaka w Kątach Wrocławskich.
- Data publikacji strony internetowej: 2022-12-28.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-12.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Link nie ma w swojej treści informacji o rozmiarze dokumentu.
Powody braku spełaniania wymagań
- Są to dokumenty o małych rozmiarach (druki do wypełnienia).
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-20.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-20.
Skróty klawiaturowe
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Dorota Kalinowska, d.kalinowska@sp2katy.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 71 316 65 15 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Janusza Korczaka w Kątach Wrocławskich
Brzozowa 6
55-080 Kąty Wrocławskie
Budynek Szkoły Podstawowej nr 2 im. Janusza Korczaka w Kątach Wrocławskich ul. Brzozowa 6, 55-080 Kąty Wrocławskie - opis dostępności architektonicznej obiektu:
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Budynek 2-kondygnacyjny (parter, I piętro). Posiada cztery wejścia, jedno na poziome chodnika i dwa znajdujące się powyżej poziomu chodnika. Czwarte wejście jest na poziomie chodnika, wewnątrz budynku hali widowiskowo-sportowej. Wejście główne usytuowane jest od parkingu, od strony ulicy Brzozowej, jedno z wejść bocznych jest z tyłu budynku, od strony boiska sportowego, od strony bocznej drogi dojazdowej do budynku. Wejście główne jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych, a drzwi wejściowe są o szerokości zapewniającej wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Na parterze znajduje się sekretariat szkoły, gabinet dyrektora szkoły, pedagoga szkolnego, pedagoga specjalnego, toalety, świetlica szkolna, biblioteka. Psycholog szkolny oraz terapeuci przyjmują również na parterze w razie potrzeby.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W odniesieniu do osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim - dostęp tylko do parteru budynku. W budynku nie ma windy, nie ma platformy dla wózków zamontowanej przy poręczy schodów. Szerokość korytarzy parteru umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Na parterze ulokowany jest gabinet dyrektora, sekretariat szkoły. Sprawę należy przedstawić pracownikom sekretariatu, którzy informują, gdzie sprawę należy dalej załatwić oraz pomagają w jej załatwieniu. Drzwi wejściowe dają możliwość wjazdu wózkiem inwalidzkim do środka budynku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W odległości ok. 3 m od budynku szkoły znajduje się parking z wydzielonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych, boczna droga dojazdowa do budynku.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć.
W Szkole nie ma tłumacza języka migowego na miejscu, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line.Aplikacje mobilne
Dodatkowe informacje
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..